montrealex (montrealex) wrote,
montrealex
montrealex

Categories:

Не надо никаких диет! Жир смывается мылом! Реклама 1920х.

The 1920s had a boom in fat-reducing soaps, which promised women that they didn’t have to work out or diet to minimize their dress size. All you had to do was take a bath and lather up with the soap, and you would shrink in size. La Mar Reducing Soap was a coconut-oil soap tinged with potassium iodide and sassafras that claimed to melt away fat while shrinking skin so that there would be no excess skin after the weight was lost. It sold at 50 cents per bar, and customers hoping to become thin could purchase the accompanying Slenmar Reducing Brush for an additional $3. “The new discovery. results quick and amazing,” ads for the so-called Reducing Soap said. “No dieting or exercising. Be as slim as you wish. Acts like magic in reducing double chin, abdomen, ungainly ankle, unbecoming wrists, arms and shoulders, large busts, or any superfluous fat on body.” As these print ads for La-Mar Reducing Soap reveal, lathering up used to be marketed as a workout replacement, offering a “magic” solution to unwanted double chins and tummy fat. Another popular cellulite-reducing soap was the aptly named Fatoff, but alas—the ingredients in these so-called body-fat-busters were nothing more than potassium chloride and other useless impurities. According to Mental Floss, at its height, the company sold 200 to 300 soaps per day, though it reportedly spent $120,000 advertising the product against just $150,000 in annual receipts. The head of the AMA’s investigative wing called the product “unadulterated hokum,” and in 1926, it was declared a fraud by the U.S. Postmaster General and the company was barred from advertising or processing sales through the mail.

Машинный перевод (без правки, не было времени)

В 1920-х годах произошел бум на мыло, уменьшающее количество жира, что обещало женщинам, что им не придется тренироваться или соблюдать диету, чтобы свести к минимуму размер платья. Все, что нужно было сделать, это принять ванну и намылиться мылом, и вы уменьшите размер. Мыло La Mar Reducing было кокосовым, с оттенком йодистого калия и сассафра, которое утверждало, что тает жир, одновременно сокращая кожу, чтобы не было лишней кожи после потери веса. Она продавалась по 50 центов за бар, а покупатели, надеющиеся похудеть, могли купить сопутствующую щетку Slenmar Reducing Brush за дополнительные 3 доллара: "Новое открытие. дает быстрые и удивительные результаты", - говорится в рекламе так называемого "Сокращающего мыла". "Никакой диеты или упражнений. Будь стройным, как хочешь. Действует как волшебство, уменьшая двойной подбородок, живот, неуклюжую лодыжку, неуклюжие запястья, руки и плечи, большие бюсты или лишний жир на теле". Как показывают эти печатные объявления для мыла La-Mar Reducing Soap, вспенивание раньше продавалось в качестве тренировочной замены, предлагая "волшебное" решение для нежелательного двойного подбородка и жира в животе. Другим популярным мылом, уменьшающим целлюлит, было метко названное Fatoff, но увы, ингредиентами этих так называемых разжигателей жира для тела были не более чем хлористый калий и другие бесполезные примеси. По данным Mental Floss, на пике своего развития компания продавала от 200 до 300 мыла в день, хотя, по сообщениям, потратила $120 000 на рекламу продукта против всего $150 000 в годовых поступлениях. Глава следственного крыла АМА назвал продукт "безупречным хоккумом", а в 1926 году генеральный почтмейстер США объявил его мошенничеством, и компания была лишена права рекламировать или обрабатывать продажи по почте.









Рекламировали также кремы для похудения.

Screenland // Public Domain
Tags: Реклама
Subscribe

Posts from This Journal “Реклама” Tag

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 1 comment